22 ایده برای راه اندازی کسب و کار از سرمایه کم تا زیاد

ایده برای راه اندازی کسب و کار

همه مشاغل برای شروع به سرمایه زیادی نیاز ندارند. در واقع می‌توان برخی از آن‌ها را با سرمایه حتی کمتر از 30 میلیون تومان راه اندازی کرد. در ادامه با مجله زرافه همراه ما باشید تا ایده‌هایی برای راه اندازی کسب و کار از سرمایه کم تا زیاد را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم

راه‌اندازی کسب و کار به هیچ عنوان ساده نیست و باید قبل از اینکه به سراغ راه اندازی هر کسب و کاری اطلاعات جامعی از بازار و مخاطبان آن داشته باشید. در ادامه شما را با ایده‌هایی جهت راه‌اندازی آشنا خواهیم کرد. البته باز هم تاکید می‌کنیم که شروع این ایده‌ها به تحقیقات بیشتری نیاز دارد و اصطلاحا نباید بیگدار به آب زد!

می‌توانید به عنوان عکاس کارتان را آغاز کنید

شاید فکر کنید که دوربین و تجهیزات عکاسی بسیار گرانقیمت هستند، البته که درست فکر می‌کنید اما آنچیزی که شما برای شروع کار نیاز دارید آموزش‌های مختلف برای عکاسی است. زیرا می‌توانید با 10 تا 20 میلیون تومان یک دوربین مناسب خریداری کنید و برای شروع نمونه کارهای خود را در وب‌سایت‌تان به نمایش بگذارید و با بهینه سازی برای موتورهای جستجو مشتریان را به سمت خود هدایت کنید. اما برای شرکت در دوره‌های آموزشی می‌توانید به یوتیوب سر بزنید و آموزش‌های رایگان فارسی یا انگلیسی ببینید.

همکاری در فروش را با دیجی کالا امتحان کنید

همکاری در فروش یا همان افیلیت مارکتینگ یکی از انواع روش‌های کسب درآمد در ایران و جهان است که می‌توانید به راحتی آن را آغاز کنید. برای شروع لازم است یک وب‌سایت وردپرسی ساده یا صفحه ای در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید و به نقد و بررسی محصولات دیجی کالا بپردازید. برای شروع وارد پلتفرم افیلیو (بخش همکاری در فروش دیجی کالا) شوید و لینک و تصویر محصولی که آن را بررسی کردید را قرار می‌دهید. چنانچه کاربری از طریق وب‌سایت و یا شبکه‌های اجتماعی شما کالایی بخرد، دیجی کالا به شما کمیسیونی از 2 تا 20 درصد خواهد داد.

شیرینی پزی یا کیک پزی کنید

یک شغل خوشمزه که برای شروع نیاز به هزینه زیادی هم ندارد، می‌توانید با کیک پزی و یا شیرینی پزی کارتان را آغاز کنید. نگران فروش محصولات‌تان هم نباشید با وجود شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام می‌توانید محصولات را به راحتی بفروش برسانید. بعد از خواندن همین مقاله سری به این شبکه اجتماعی بزنید حتما چندین و چند صفحه را خواهید دید که همین کار را می‌کنند و درآمد نسبتا خوبی هم دارند. آستین‌ها را بالا بزنید و به سراغ ایده‌های نو و خلاقانه بروید بدون شک موفق خواهید شد! (مثل hbsweets)

برنامه نویسی را تجربه کنید

یکی از کارهایی که می‌توانید با هزینه کم آغاز کنید، یادگیری و شروع برنامه نویسی است. این شغل چند سالی است که در کشور ما محبوب شده است و درآمد نسبتا خوبی را نصیب برنامه‌نویسان و طراحان وب‌سایت کرده است. برای شروع می‌توانید دوره‌های مختلف آموزشی را در وب‌سایت‌هایی مانند فرادرس پیدا کنید و به صورت آنلاین این دوره‌ها را بگذارنید. هم اکنون حداقل حقوق یک برنامه نویس در ایران 20 میلیون تومان است. که البته می‌توانید به صورت فریلنسری با کارفرمایان خارج از ایران هم، همکاری داشته باشید که حداقل 1،500 تا 2،000 دلار می‎تواند نصیب‌تان شود.

به عنوان بلاگر تولید محتوا کنید

چرا این پیشنهاد را می‌کنیم؟ پاسخ بسیار ساده است. بسیاری از بازاریاب‎‌های اینترنتی و آفلاین در چند سال اخیر بودجه تبلیغات خود را به سوی شبکه‌های اجتماعی آورده‌اند. همین مساله سبب شده است بسیاری از اینفلوئنسرها درآمدهای میلیاردی را در ماه تجربه کنند. البته روش کسب درآمد این افراد تنها از طریق تبلیغات نیست و می‎توانید با ارایه خدمات و یا فروش محصولاتی که در تهیه آن تبحر دارید اقدام کنید. یکی از نمونه‌های موفق صفحه mobonews است که در حوزه تکنولوژی فعالیت می‌کند.

مربی ورزشی شوید

اگر مدارک مختلف مربیگری را دریافت کنید، خیلی ساده می‌توانید با راه اندازی یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی و یا حضور در باشگاه مشتریان مورد نظرتان را جذب کنید. برای گرفتن مدرک مربیگری بدنسازی می‌توانید به هیات‌های استانی مراجعه کنید. نمونه‌های موفق این شغل را به راحتی در اینستاگرام مشاهده خواهید کرد که درآمد فوق العاده‌ای هم دارند. البته اگر کمی حرفه ای تر به موضوع نگاه کنید می‌توانید وب سایت خود را راه اندازی کرده و برای کسب درآمد کار خود را دنبال کنید.

آشپزی کردن ایده ای پولسازی است

اگر عاشق آشپزی کردن هستید می‌خواهم به شما بگویم که می‌توانید از این کار هم درآمد کسب کنید. اما چگونه؟ دو راه به نظر من می‌رسد، یکی اینکه دستورهای آشپزی خود را با عکس و فیلم در وب سایت یا شبکه‌های اجتماعی بازنشر کنید و با گرفتن بازدیدکننده به مرور تبلیغ بگیرید. راه دوم این است که اگر دست پخت خوبی دارید محصولات خود را در پلتفرم‌هایی مانند اسنپ، مامان پز و … به فروش برسانید. هر دو این ایده‌ها می‌تواند برایتان بسیار پولساز باشند. انتخاب با شماست.

با فروش نقاشی و محصولات هنری شروع کنید

راه اندازی کسب و کار با 30 میلیون تومان کار سختی نیست باید چشم‌هایمان را بیشتر باز کنیم. اگر هنرمند هستید و نقاشی می‌کنید یا محصولات سفالی یا عروسک تولید می‌کنید؛ باید به شما بگویم که خیلی ساده می‌توانید از ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های مختلف برای فروش محصولات خود استفاده کنید. این کار دو مزیت دارد اول اینکه به هنری که علاقه دارید مشغول هستید و دوم اینکه از آن کسب درآمد هم خواهید کرد.

کارشناس سفر و گردشگری شوید

اگر اهل سفر هستید می‌توانید با کمی مطالعه و کسب مجوزهای لازم اقدام به راه اندازی تورهای مختلف یک یا چند روزه داخلی و خارجی کنید. برای جذب مسفر هم می‌توانید با مدیران آژانس‌های مسافرتی هماهنگ شوید و با دادن کمیسیون این کار را پیش ببرید و یا به صورت مستقل با راه اندازی یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی اقدام به جذب مسافر کنید. البته می‌توانید در کنار این کار، از سفرها و مکان‌های دیدنی که می‌روید عکس و فیلم تهیه کنید و آن را در صفحه خود قرار داده و با جذب دنبال کننده، تبلیغ بگیرید و درآمد کسب کنید.

راه اندازی کسب و کار با سرمایه زیاد

حالا اگر سرمایه اولیه نسبتا خوبی دارید و می‌توانید از پس هزینه‌های اولیه کسب و کار بربیاید؛ می‌توانید از ایده‎هایی که در این بخش از مقاله اشاره می‌کنیم استفاده کنید. توجه داشته باشید که مواردی که در اینجا به آن‌ها اشاره می‌کنیم تنها برای بدست آوردن ایده بوده و برای موفقیت در هر یک از آن‌ها باید مطالعه و بررسی دقیق‌تری داشته باشید تا شانس موفقیت خود را دو چندان کنید.

ویلا یا ملک خود را اجاره دهید

هرساله به تعداد مسافران شهرهای مختلف به خصوص در ایام تعطیلات اضافه می‌شود. حال این افراد برای اقامت نیاز به هتل یا یک اقامتگاهی هستند که بتوانند شب را در آن سپری کنند. تقریبا چند سالی است که پلتفرم‌هایی مانند: جاباما، شب و یا جاجیگا این نیاز مشتریان را به خوبی پاسخ می‌دهند. بنابراین اگر ویلایی دارید که بیشتر از 1 بار در سال از آن استفاده نمی‌کنید، خوب است که آن را به صورت روزانه اجاره دهید تا درآمدتان را افزایش دهید.

بوتیک یا برند خود را راه اندازی کنید

اگر به دنیای مد و فشن علاقه دارید و سر رشته‌ای از تولیدات محصولات این چنینی دارید می‌توانید برند خود را راه اندازی کنید. برای شروع لازم نیست کامل باشید، می‌توانید کارتان را با تهیه انواع اکسسوری آغاز کنید و به مرور کسب و کارتان را توسعه دهید. اگر تنها علاقه‌مند به این صنعت هستید می‌توانید با سفر به کشورهایی مانند ترکیه کالاهای مورد نیاز مخاطبان خود را تهیه کنید و با یک حاشیه سود مناسب آن را در مزون و یا بوتیک‌تان به فروش برسانید.

آرایشگاه زنانه تاسیس کنید

همه ما می‌دانیم خانم‌ها به ظاهر اهمیت زیادی می‌دهند و همین می‌تواند برایتان یک فرصت باشد. کافیست در یک محل خوب آرایشگاهی را راه اندازی کنید و خدمات باکیفیت ارایه کنید شک نکنید می‌توانید موفق شوید! البته برای موفقیت به کارهای دیگری هم نیاز خواهید داشت، مثل استفاده درست از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام برای جذب مشتری!

مزارع خورشیدی ایجاد کنید

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما آینده را انرژی‌های پاک به خصوص انرژی خورشید می‌چرخانند. میزان آلایندگی این نوع انرژی بسیار کم است و علاوه فضای کافی در کشور ما باتوجه به آب و هوای گرم و خشک وجود دارد که می‌توانید به راه اندازی و کسب درآمد از این کار کمک کند. البته برای شروع لازم است اطلاعات اولیه دقیقی را تهیه کنید و چنین کسب و کاری به طرح کسب و کار دقیق نیاز خواهد داشت.

ساخت و ساز کنید

اگر سرمایه قابل توجهی دارید می‌توانید به ساخت و ساز به عنوان یک شغل کامل نگاه کنید. سود این کار بسیار زیاد است و به مهارت زیادی احتیاج ندارد کافیست از افراد و اصطلاحا استادکارهای همه فن حریف برای ساخت خانه استفاده کنید. سود شما در این کسب و کار تضمین شده است و  اگر صبر هم داشته باشید می‌توانید در مدت زمانی بسیار کوتاه پول خوبی به جیب بزنید.

کافی شاپ تاسیس کنید

راه اندازی یک کافه خوب می‌تواند درآمد خوبی را برایتان داشته باشد البته به شرطی که اولا در مکان مناسبی آن را تاسیس کنید و دوما تجهیزات کافی را داشته باشید و سوما تبلیغات گسترده ای را در شبکه‌های اجتماعی انجام دهید. این سه مورد می‌تواند شرط لازم برای موفقیت شما باشد اما حتما شرط کافی نیست و باید به موارد دیگر مانند استفاده از نیروی کار ماهر هم در این کسب و کار استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

سمیرا فاضلی
سال‌ها برنامه نویسی کردم، اما به فضا و دنیای مد و فشن علاقه دارم! عکاسی و البته گاهی اوقات فیلمبرداری از کارهایی است که در اوقات فراغتم انجام میدم.